יום כיף בתקופת מיתון – חלק א'

לא קל להחזיק עסק בימים כאלו – הלקוחות עוזבים בזה אחר זה, אילו שנשארים מצמצמים לעיתים את היקף הפעילות ולעיתים מנסים לזכות במחירים נוחים יותר. האווירה הכללית היא של משבר שאיש אינו יודע את סופו.

נקודת האור היחידה אולי מצידם של בעלי העסקים היא נאמנות העובדים, אם בימים כתיקונם העובדים המוכשרים מוצפים בהצעות עבודה מפתות מצד גורמים שונים במשק. והמעסיקים מצידם נאלצים לעשות הכול על מנת לשמר את העובדים –תכנון יום כיף לגיבוש העובדים,משכורות גבוהות, רכבי ליסינג, חדרי כושר ועוד…

כיום, לאחר פרוץ המשבר, העובדים שמחים על ההזדמנות שנפלה בחלקם לא להגיע ולחתום בלשכת האבטלה הקרובה למקום מגוריהם. הם יהיו מוכנים לעבוד גם ללא העלאה במשכורת, ללא רכב וללא יום כיף וגיבושונים למינהם, השאלה הגדולה היא, האם זה משתלם למעסיקים?
מעסיקים רבים חושבים שצריך לארגן יום כיף לעובדים מפעם לפעם על מנת לשמר אותם, ממש כאילו היו לקוח תובעני בשוק תחרותי, האמת, רחוקה מכך מאוד.

כל מי שיצא לו לעבוד אי פעם בחברה גדולה זוכר, ובדרך כלל לרעה, את חווית "יום כיף" שנתית.
חייבים להגיע, לחייך לכולם ולשחק משחקי חברה מטופשים. ליום כיף שמתוכנן בצורה טובה יש מספר יתרונות משמעותיים – לטובת העסק…

היתרון הראשון והחשוב ביותר הוא שכל יום כיף שכזה מגביר את הגיבוש הצוותי. העובדים לומדים לעבוד זה עם זה ולא זה מול זה, הם נעשים חברים וזוכים להזדמנות פז להכיר את האנשים שמאחורי המייל או הטלפון.

היתרון השני שמרוויחים המעסיקים מארגון יום כיף כזה או אחר שהם מארגנים לעובדים שלהם היא שהם מוודאים שהעובדים שלהם לא עובדים בחופשה – עובדים רבים חשים שחוקים בשל לחץ בעבודה ובבית (לנקות, לבשל, לכבס ולגהץ זה לא הרבה יותר קל מאשר לעבוד במשרד….) השחיקה מובילה לירידה חדה בפריון העבודה והוצאת העובדים לנופשון או יום כיף היא דרך לא רעה למנוע את השחיקה ולגרום לעובדים לתת הרבה יותר תפוקה בזמן שעליו משלמים המעסיקים בלאו הכי.

ולבסוף, היתרון השלישי והחשוב ביותר של הוצאת העובדים ליום כיף הוא השפעתו החיובית על נאמנותם של העובדים לארגון בטווח ארוך. המיתון הרי לא ישאר עמנו לנצח וביום שבו ישוב המשק למסלולו יפתחו חברות רבות שיזדקקו בצורה נואשת לעובדים חדשים ומקצועיים.

גם החברות שלא שרדו את המיתון בצורה טובה ונאלצו לפטר עובדים יתחילו לחפש עובדים ואין דרך טובה יותר לגייס עובדים מאשר לפנות לעובדים של החברות המתחרות (כך גם מרוויחים עובדים בעלי ניסיון וגם פוגעים במתחרים…).

יום כיף ציוותי, גורם לעובדים לחוש מעין תחושה של חוב מוסרי כלפי המעסיק – היחסים העסקיים הקרים של עובד-מעביד מקבלים שדרוג קל ונעשים ליחסים חבריים באופן שמוכיח את עצמו לאורך זמן כמשמר נאמנות.

אם ניקח בחשבון את כל היתרונות של יום כיף שתוכנן בצורה טובה טומן בחובו נגלה שמדובר בהכרח של ממש, לא "טובה" שעושים לעובדים ולא משהו שעושים על מנת לצאת ידי חובה.
מנהלים יקרים, קחו זאת בחשבון כאשר אתם בונים את התקציב לשנה הבאה…

שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook