יום כיף כשמו כן הוא משדר הבטחה למשהו משמח וטוב. במקומות עבודה יום כיף הוא יום בלתי פורמלי שמטרותו המוצהרת היא – לעשות לעובדים כיף.

לפעמים מייחסים ארגונים יום כיף שכזה למטרות מאוד מוגדרות שעמידה בהן הופכת למטרה כמעט מדידה. בין המטרות שמציבים לעצמם ארגונים בקיום יום כיף בחברה ניתן למנות: גיבוש  העובדים, יצירת אוירה חיובית, שיפור מערכות יחסים בין עובדים ובין ההנהלה לעובדים, הורדת סף מתח, חיזוק הזיקה בין העובדים לחברה, יצירת אוירה חברית ועוד.

כדי לייצר יום כיף לחברות ולארגונים קמה תעשייה שלמה של "אמרגני כיף" והפקות אירועים. חברות וסוכנים שהתמחותם היא ב"תפירת" יום כיף לארגונים שכוללת גיבוש חברתי, העצמת מטרות החברה, פיתוח כושר מנהיגות ועוד כהנה וכהנה ו… איך שכחנו – גם שיהיה באמת יום כיף, כזה שהעובדים יבואו אח"כ למנהלים ולמנהל הרווחה וישבחו את הרעיון ויוזמה ועל הדרך …את החברה.

תעשיית ימי הכיף הללו פורחת וגדלה והתפשטה גם לאתרי תיירות ובעצם להרבה אתרים עתירי דמיון ומוטיבציה שרואים בנתח השוק העסקי יעד מצוין לאכלוס האתר בתאריך ידוע מראש, תוך הערכות מוקדמת לקיבולת תפוסה ואפילו אפשרות למלא את המקום בעונה "מתה" או חלשה .

התחרות בשוק ימי הכיף גדולה ביותר, אתרי תיירות רבים מייצרים בעצמם ללא סוכנים וחברות הפקה, חבילות מיוחדות המוגדרות כחבילות לעסקים המעוניינים ביום כיף. לדוגמא – מועדוני שייט מארגנים שייט קיאקים בים כולל הדרכה ואף תחרויות. לאילו שרוצים יותר פינוק  ויותר סטייל מוצע שייט חוויתי על קטמרן ,הרצאה בנושא שייט סעודה כיד המלך. אוניות מייצרות קרוזים סגורים לארגונים, חברות להשכרת אופניים מציעות טיולי אופנים מאורגנים. כמעט כל אתר תיירות מוציא מהאתר שלו את הטוב והמייטב ורותם כל משאב לטובת יום כיף אפשרי. רעיית צאן הופכת למשימת ניהול ומנהיגות , ליטוף ארנבים כחלק מסדנאת מגע וחזרה לטבע , ספא – להרגעת לחצי העבודה וכו'.

ישנם עסקים רבים המציעים סדנאות חוויתיות ופעילות סביב שולחן משותף כמקור ליצירת שיחות חבריות על רקע פעילות משותפת ולמידה. בכלל שפע ההרצאות והסדנאות ניתן למצוא למשל סדנאות בישול ייחודיות – סדנאות יין, הכרת עולם הקפה על מכונות קפה ומתכונים לאייס קפה ולהכנת קפה, סדנאות שוקולדים הכוללות הרצאה, הכנה וזלילה וכו'.

הדמיון של חברות להפקת אירועים רב, והמגוון של ימי כיף הוא עצום.