תפריט ניווט
04-6395610

יום כיף עם החתול

הצצה אחת אל חתול מתחמם בשמש על הגדר, עיניו עצומות וחיוך בודהיסטי מרוח על שפמו – ממוטט את התיאוריה שאחרי שיגמרו בני האנוש לחרב את כדור הארץ ישרדו אחריהם רק חולדות וג'וקים לא עלינו. אין כמו החתול להשקפת עולם בריאה ולניצול מנעמי החיים. כל יום אצלו הוא יום כיף. אין מדובר רק בחתולי כורסה מפוטמים. גם "פחיסטנים" כחושים וקשי יום מפנים לעצמם באדיקות זמן איכות:

ערמת אשפה חדשה גלשה מהפח? – יום כיף
מאכילים רחמנים עושים פוס פוס פוס ? – יום כיף
ריבוע שמש בוהק צץ על הגגון? – יום כיף

אם התברכתם ביצור הנאצל הזה כבן משפחה, נסו לחדור קמעה מתחת לעורו הקטיפתי ולסגל לעצמכם את השקפת עולמו. אחת הרעות החולות בחיינו היא השגרה השוחקת. אמנם היא מעניקה סוג של אשליית בטחון אך היא מרדדת ומעכירה את חיינו. מבעד לעינינו העייפות אנו מתמוגגים מחידושי לשון מקוריים ויצירתיות של הילדים הקטנים, ורואים בעצב איך גם הם הולכים ונוצקים לתוך תבניות משעממות וצפויות.

צ'ופצ'יקו של המעיל – עילה ליום כיף

החתול הוא ילד נצחי. עיניו הבורקות פעורות כדי לגלות מדי יום פינות חדשות וסיבות חדשות ליצירת יום כיף. יש לו כמה טקסים קבועים וחיוניים כמו הקפדה על שעות האכלה קבועות שכל חריגה מהן מלווה בהתייצבות זועמת ליד הצלחת או התכרבלות על מקלדת המחשב בדיוק כשצריכים לבדוק מיילים – אבל מלאי הרעיונות לארגון יום כיף חדש הם בלתי נדלים.

אם ביום ראשון מיצי מחליטה שהמעיל שהיה תלוי דרך קבע על הקולב בכניסה הוא יעד לתלישה כדי לשמש שטיח, הרי שהיא תתמיד במשך כל היום בקפיצות אל היעד כל אימת שנחזיר את המעיל לצ'ופצ'יקו. אם מצאנו פתרון יצירתי וקיבענו את המעיל, נגלה שמיצי כבר מאסה במשחק וקבעה לה לשטיח את מגבת המטבח. ביום שני מתמקדת מיצי בתלישת מכסה נקודת החשמל וגרירתה אל מתחת לפריג'ידר. הצמדתם את המכסה לקיר בטייפ מכוער? האובייקט כבר לא מעניין את מיצי. הלך עוד יום כיף.

אבל כמה משגעת היא מיצי במשחקה עם קרן שמש שעל הקיר, כשהיא מטה את ראשה למשמע שירת הציפור כתומת המקור שעל חוט החשמל, שאנו באטימותנו התעלמנו ממנה, בהתייצבות לצורך נמנום פעם על ארונות המטבח ופעם בקופסת הקרטון של המשלוח מהסופר…. כל חפץ חדש הוא תירוץ לעוד יום כיף.

יום כיף המוקדש למשחק עם חתולכם יגלה את הילד שבכם ויגרום לשניכם הנאה עצומה. חתול, במיוחד כזה שאינו יוצא החוצה, זקוק למשחקי העשרה, לכן כדאי להעניק לו גירויים שונים.

מיצי – תביאי שאכטה!

מיצי בעלת הפרצוף התמים היא ציידת מטבעה ותגיב כברק לחפצים נעים סביבה. אם תגלגלו אל מול עיניה כדור קטן או אפילו נייר כסף מקווצ'ץ, החגיגה מובטחת. לפעמים ישעמם המשחק את מיצי לאחר תקופת מה, ואז כדאי לגלגל ולזרוק את הכדור לעברה. נשבר לה גם מזה? אפשר להחליף לצעצוע אחר ולמחזר את הכדור לאחר כמה ימים. רוצים לשדרג? שימו מעט מזון חתולים יבש בתוך הכדור. מבחר עצום של כדורים תוכלו למצוא בחנויות לחיות מחמד.חתולים מטורפים על אובייקטים הקשורים לחוט המחובר למקל – סוג של חכה. אפשר לייצר כזה לבד או לרכוש בחנויות לחיות מחמד חכות מוכנות שבקצה החוט מתנוסס עכברון צעצוע או נוצה.

דווקא הצעצועים הפועלים באמצעות קפיץ או סוללות משמחים יותר את ההורים של מיצי. בהרבה מקרים זה לא מזיז לה את קצה השפם או אפילו מפחיד אותה. אפשר לארגן לחתול סוג של "חפש את המטמון" ולהחביא כדור או מזון חתולים יבש בתוך שקית נייר. (לא ניילון!!! זה מסוכן והחתול עלול להחנק!!). רשרוש הנייר ושליפת התכולה יגרמו לחתול לחייך בנחת.

והכי הכי יום כיף הוא ה"כיף" של החתולים – הקטניפ. זהו צמח הנמכר בחנויות לחיות מחמד כשעליו מיובשים ונראה כמו קנאביס לעניים. החתולים מתלהבים מהריח, טועמים את העלים, מתפלשים בהם וזיגוג מופיע בעיניהם. הם מתנהגים כמסטולים במשך תקופה קצרה וחוזרים לעצמם. הקטניפ אינו מזיק ואינו ממכר. כעשרה אחוזים מהחתולים אינם מושפעים מהחומר, והשימוש בו אינו מומלץ לחתולים פחוסי פרצוף המועדים לבעיות נשימה. לא מומלץ להגזים במופע זה – לא יותר מפעמיים בשבוע- כי ההשפעה של החומר פוחתת. יום כיף עם החתול יעשה לכם חשק להפוך מנהג זה לשגרה יומית.

תפריט נגישות

נהנים בקייקי כפר בלום