תפריט ניווט
04-6395610

יום כיף בקצב הלב

אתם בטוחים שהחכם הסיני הזקן שאמר שהסבלנות היא התכונה הטובה ביותר הוא נודניק מיושן ומעצבן ואין לכם סבלנות אליו -הוא מתנקם בכם יום יום. בגלל שאתם לא מאפשרים לתהליכים ולזמן להתנהל בקצב השפוי שלהם ונעים בתזזיתיות בקצב שראשכם הרותח מכתיב לכם – אתם משלמים במכונית דפוקה, קמטי זעף בין הגבות, מחלות מכל הסוגים ונסקפה דלוח בבוקר.

אף פעם לא מאוחר לאמץ את פילוסופית החיים המזרחית, לנשום לרגע, להקשיב לקצב הפנימי שלכם, אבל להתייחס אל כל רגע ויום בנפרד. קצת תרגול – וזה יתחיל לעבוד. בתור תרגיל ראשון – יום כיף בתל אביב. יום כיף שכולו שלכם ושל החבר או החברה שהחלטתם לשתף במסע הגאולה.

תחתונים סקסיים בעשר שקל

תתפלאו. יום כיף לא מחייב אוויר הרים צלול כדי שסומק רענן יצוץ בלחייכם. יום כיף הוא לא רק לישה של אחוריכם בספא פלצני וטבילה בבריכה יוקרתית. רק הראש צריך להיות נקי ומנותב אחרת. יום כיף זה הוא שלכם ורק שלכם, ולכן השתחררו ליום אחד מילדים/בעל/אישה/כלב/עבודה. מגיע לכם. הזמינו את עצמכם לארוחת בוקר במסעדה על שפת הים או כזו עם נוף לים, הביטו בגלים ונשמו עמוק.

לכו לאורך הטיילת והיכנסו לרחוב אלנבי. הביטו למעלה. האם אי פעם הבחנתם שברחוב המרוט הזה יש בניינים מופלאים שנבנו בדור בו הייתה יותר סבלנות לאנשים? תנו שקל שניים לקבצן או שניים. זה עושה טוב לנשמה. כדאי להציץ לשוק הכרמל. היום לא קונים עגבניות ברבע מחיר, רק אולי איזו חולצה או תחתונים סקסיים "בעשר שקל" רק לעצמכם, כי זה יום כיף רק בשבילכם.

היכנסו לרחוב ביאליק, הביטו בבניינים המצועצעים שעברו מתיחת פנים לאחרונה ותרגישו איך גם הקמטים שלכם מתחילים להתיישר. אם אתם לא רוצים להמשיך במסע רגלי לאורך הרחוב המפויח, אתם יכולים לנסוע כמה תחנות בקו 4 עד לשדרות רוטשילד הנחשבות לרחוב היפה ביותר בעיר. מהרחוב הלבנטיני אתם מגיעים פתאום לאווירה אירופית רגועה שתורמים לה הבתים המופלאים שלכל אחד יש סיפור מרתק. יש לכם אפשרות לפנות שמאלה ולהתבשם מחלק אחר של השדרה, אך אתם יכולים להשאיר קטע זה עבור יום כיף אחר.

צינה, את באה לסרט?

אם תגיעו לסוף השדרה תכנסו למקום בו נולדה תל אביב – נווה צדק. זו השכונה הרשמית הראשונה מחוץ לחומות העיר יפו. מסביבה- בלי גבולות מוגדרים – השכונות נווה שלום מדרום ושכונת שבזי במערב. הייתם שם לא פעם. חיפשתם חנייה בדרך למופע במרכז סזאן דלל, או נדחקתם בתור לגלידה בחברת ילדים דביקים, אבל היום הוא יום כיף ואתם תנסו לדמיין את עצמכם בחליפות לבנות ומגבעות קש, מקל בעל גולת כסף בידכם, או בשמלה רחבה צרת מותניים וחובקת צוואר, פוסעים לאט לאט לאט במבט גאה על המרצפות ההיסטוריות. כל בית כאן הוא דף בספר ההיסטוריה שלנו. בבית הסופרים ברחוב רוקח 21 בו נמצא היום מוזיאון נחום גוטמן התגוררו יוסף חיים ברנר, יוסף אהרונוביץ ודבורה בארון. התבוננו זמן מה, הרגישו את משב ההיסטוריה על פניכם, ותראו פתאום את דמויותיהם מטפסות לאט לאט לאט במעלה גרם המדרגות…

אם תצליחו להיכנס לבית רוקח ברחוב רוקח 36, אחד הבתים הראשונים בשכונה,תוכלו להציץ בעבודותיה של הפסלת לאה מג'רו מינץ שגאלה את הבית מחורבנו והציגה בו מוצגים הקשורים לתולדות השכונה והמשפחה. נסו לראות את מאיר דיזנגוף נוטל את צינה תחת זרועו ועושה לה יום כיף בראינוע עדן היפהפה שברחוב פינס.

התבוננו בכתובות שעל המשקופים, הציצו בגרפיקה של מכסי הביוב, נשמו את פריחת העצים שבחצרות המטופחות.. וכמובן – אין יום כיף בלי ארוחת צהריים באחת המסעדות המעוצבות שבשכונה.

לא צריך להגזים. זה בסך הכול יום כיף ולא מסע כומתות. כשתחזרו הביתה , נסו לראות אחרת את עצמכם ביחס לגלגלי הזמן ולתכנן – לאט לאט – יום כיף נוסף באחת מפינות החמד המצויות בכמויות בעיר וברחבי הארץ.

תפריט נגישות

נהנים בקייקי כפר בלום